U.S. confiscates Iranian websites over false information allegations


The U.S. government seized 33 websites owned by the Islamic Broadcasting and Television Union of Iran (IRTVU) and three other websites owned by Hezbollah (KH) in Iraq because these organizations violated U.S. sanctions. Said in a statement yesterdaySpecifically, the U.S. Department of Justice accused news sites of spreading false information, which is reminiscent of the October statement of John Ratcliffe, then director of national intelligence, Calling Iran and Russia Use wrong information to interfere with US elections.The locations seized include News TV, The English section of Iran’s national television station, and today’s Palestine, focuses on the views of radical Islamic organizations such as Hamas. Washington post report.

The US Department of Justice stated that due to its direct relationship with Iran, the Office of Foreign Assets Control (OFAC) marked IRTU as a Specially Designated National (SDN) in October. The label basically prevents organizations from obtaining US services without OFAC’s permission. The DOJ pointed out that neither IRTVU nor KH obtained OFAC licenses for the seized domains, even though these domains are owned by US companies.

October, the The Ministry of Justice also announced the seizure of 92 domain names Contacts with the Iranian Islamic Revolutionary Guard Corps, claiming that they are part of a global false propaganda campaign. It is not only the US government that makes similar demands. In September, Microsoft also announced Iran, Russia, and China are behind the continuing hacking attempts to interfere in the U.S. election.

All products recommended by Engadget are selected by our editorial team, independent of our parent company. Some of our stories include affiliate links. If you purchase goods through one of these links, we may earn member commissions.



Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *